Igår fick jag middag på stan...

Kvällen började på vinierian på timmermansgatan, där vi smakade av lite vin. Tyvärr hade de inget informationblad om vinerna, men vi lyckades i alla fall smaka 2 st Chablis Grand Cru, dessa var båda extremt olika både doft och smak.
Självklart kunde vi även smaka av en Amarone från 2003,  Amarone Selezione Antonio Castagnedi frånTenuta Sant' Antonio, vilket var höjdpunkten här. Synd bara att det inte är prisvärt, 4 cl är som att köpa samma på flaska på systemet...
Men roligt, vi prövade även en fransman, som var okej, men som funkade med Osttallriken vi beställde in. Men utan den föll den platt och blev sur (som alltid...) fransmän behöver tilltugg.



Därefter gick vi till Porto Cervo oxå på timmermansgatan, jag åt Risotto al tartufo

Tryffelrisotto med smörslungad brysselkål, saltrostade pumpakärnor och 25 årig traditionellt lagrad balsamico. Tryffel revsöver vid bordet, och detta var den godast RISOTTON jag ätit. Ledsen Lars, din är god, men denna var fantastisk.
Lars åt en Osso bucco, Rödvinsbrässerad kalvlägg med parmesanrisotto och gremolata.  Mer än Okej, vilket i Lars värld är FANTASTISK. Till detta drack vin ett gott vin från Alba i italien, dit vi ska om några veckor :)





För övrig kan jag rekommendera deras avsmankningsmeny som himelsk, man behöver dock vara hungrig... det är mycket.

Däreftet gick vi hem och drack lite portvin... och sjöng..... japp, då kom SINGSTAR fram, Lars visade sig från sin bästa sida, och nästan vann pga. mina skrattattacker, då Lars visade sina sopran och rapp talanger!! Säger bara STACKARS GRANNAR!!!.

XO XO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0