Äntligen en uppkoppling som funkar bra....

Manado, sitter på Cafe Excelso som "råkade" ha grattis uppkoppling, jippi! Vi är nu inne på vår andra Cafe Latte, efter 17 dagar utan riktigt kaffe. Jag har även tryckt i mig en choklad croissant, vilket var fantastiskt gott. Snart ska vi ta oss till Pizza Hut och äta, innan vi blir upp hämtade för vidare transport till flyget.

Nu börjar jag bli sjuk av längtan till en stad, sista dagarna på Bunaken var nästan en pina, då det kändes som alla på ön inkl gäster, verkligen skulle kunna tänka sig att bo på denna ö. Själv har jag inga sådana tankar, jag är glad att det finns människor som vill det och ser till att jag får komma och turista hos dem.

Försöker ladda upp bilder men det tar lite för långtid, men Lars har lagt upp lite bilder på facebook, så ett tips är att titta på hans fotoalbum om man vill se foton från våra dyk.

 
Jag påväg in från båten, pga. lågvatten var vi tvungna att vada in och gå igenom mangrove träd. Riktigt coolt så länge man inte behövde bära på dykflaskor som personalen fick göra.

Vi fick ialla fall se sköldpaddor, eagelray och hajar som vi önskat, många nudiebranch's och mycket fisk. Precis lagom, gårdagens sista dyk var riktigt bra, speciellt det första som har många strömmar och det gick fort. Inte lika fort som på Komodo, men tillräckligt för att man ska känna sig liten och i en karusell, det gick upp, ner och snabbt framåt. De stora fiskarna stod på rad och visade sig ute i det blå.



Jag och jätte sköldpaddan, "han" vara bara 1,8 meter lång och fet. Bodde på 12 meter i sin skreva, inte alltid lika glad att se oss, men han verkade gilla att bli fotograferade.

Nu ska vi kolla bank saker, innan en skräpmats lunch ska intas.

XO XO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0