En rapport från Bunaken

En rapport från Bunaken! Nu har vi varit här i 7 dagar och har idag hittat Internet uppkoppling, jippi! Vi har idag en dykfri dag efter aktivt dykande i 14 dagar ( jag har iofs varit ”ledig” 3 dagar). Dykningen har varit enligt våra förhoppningar, inte översvallande men inte dåligt heller.


 Igår på Lars 300 dyk, som blev vårt hittills bästa, fick vi se 9 sköldpaddor, 2 x white tips (haj), 2 x Napoleon wrasse och 2 x Eagleray, allt som vi önskat. Vi firade kvällen med lite vitvin, våra lokala guider firade med skotsktwhisky och cola, som senare visade vara en fin singel malt whisky, som Lars förbarmade sig över, utan vatten eller cola. Helge rån enligt den manliga representationen européer i baren.

Vår vistelse börja lida mot sitt slut här, och jag ser framemot lite storstad och mer varierad kost. Ris och fisk börjar bli ganska enformigt, igår fick vi iofs köttgryta, vilket gör fisk så mycket godare. Fast igår fick vi potatis, vilket gjorde min middag komplett, potatis och sambal är riktigt gott, när man inte fått potatis på ett tag.

Nu längtar jag till cityliv, 17 dagar på öar räcker....

XO XO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0