Hemma igen....

Jaha då var man hemma igen! Firade hemkomsten med stark prästost, surdegsbröd, Bregott med havssalt, yoghurt och start, allt man längtat efter de senaste dagarna. Bunaken känns redan långt borta, dock inte fisk och ris kosten, det kommer nog ta mig några veckor att komma över.

En notering efter flugit med semesterfirare till Thailand, varför detta festande före och under flygresan? Denna hemresa var det några som var överförfriskade, i alla fall innan vi steg på planet. På nerresan var det en tjej i 30 års ålders som ville kliva av flera gånger trots att vi fortfarande var i luften. Den tjejen gick inte bara på alkohol, enligt våra gissningar. Detta drickande, jag förstår inte... Det måste och jag hoppas att det är så att man är flygrädd, för det är inte så trevligt för oss andra att höra sluddrandet och oljudet dessa medpassagerare gör under 10 timmar på ett plan.


En annan notering är alla de som ställer sig upp innan planet har taxat klart, det finns en anledningen till att man ska sitta fastspänd tills man har parkerat. Största risken för olyckor är just när man är på marken.... och varför, varför kan man inte sitta still i 5 minuter extra, varför börjar människor plocka ner sina väskor innan man stannat? Exakt vad är så svårt att förstå, man kommer ju inte av snabbare….  

Idag tyckte jag verkligen synd om de thailändska flygvärdinnorna som fick säga till ett killgäng runt 20 så många gånger. Detsamma gäller alla telefoner som började pipa 1 minut efter vi landat, vad är det som är så viktigt att vi inte kan vänta. Värst exemplet på detta var ändå kvinnan med sina barn, när vi åkte till Filipinerna för 6 månader sen, som satt och sms när vi skulle lyfta, helt ogenerat, trots att personalen sa till henne flera gånger. Jag förstår inte varför man inte kan följa dessa regler, varför varför måste man göra revolt mot något som möjligen kan skada andra eller sig själv? Ibland undrar man vad människor tänker med eller varför det inte tänker alls....

Imorgon börjar verkligheten igen men innan dess ska jag slåss mot jetleg, är 6 timmar före svensktid så vi får se hur jag lyckas vara vaken ikväll, skulle inte sätta pengarna på längre än 20.00.

Här kommer några favoritbilder från Lembeh:



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0