Karl-Johan i mängder

Efter regn kom solsken och en förtäckt promenad som slutade med svampplockning. Johanna vår Mulle, gick i skogen medans jag och Lars gick på "vägen".




 Ett bevis på att de ialla fall hade varit en väg...



Efter 1 timme så öppnades svamphimlen framför Johanna & Lars ögon. Karl-Johan himlen ska nog tilläggas....



Johanna plockade svampen la svamparna efter stigen och jag samlade ihop dom, mitt bidrag. 


och högen bara växte och växte....




Vi hade inte så mycket att bära i så vi fick offra en tröja och Lars jacka för att bära hem alla svamp. Väl hemma var det bara att börja rensa svampen, och jag klarar myror, små vita larver, men inte stora oranga larver och tusenfotingar, inte min grej och Lars fixade inte rensningen, så han fick ansvara för förvällning och infrysning.

Tur att jag har Lars, för han och Johanna är nu ute och plockar lite blåbär att ta till Stockholm...

XO XO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0