Matförgiftning i Indonesien...

Vilket dygn, gårdagen som var så bra, slutade på toaletten för mig. Tillbringad ett antal timmar på toan under natten och dagen har jag tillbringat i bungen. Usch och Fy säger jag bara, det var länge sen jag var så här sjuk utomlands, det var 90-tals varning, en återblick från min första resa till Thailand som innehöll många nätter på toan.

Är glad att detta hände på Lembeh och inte på nästa ställe vi ska till, då den bungen är betydligt enklare än den vi har nu.
Lars har dykt idag och har som standarden är redan somnat, klockan är nu 21.20 här borta. :) Fick njuta av fotona han tog från dykningen, jag hoppas kunna dyka imorgon.  Då jag nu känner mig bättre och lyckats äta middag som jag fått behålla.
Det kommer bli jobbiga veckor matmässigt, då jag nu inte har någon längtan efter ris, kyckling och chili efter detta.... Å vad äter man då i Asien??

Våra medresenärer på resorten är en brokig skara av schweizare, japaner, tyskar och koreaner. Det är 2 herrar från japan som vi har dykt med som kom samtidigt som oss. Dessa herrar är otroligt charmiga att beskåda och prata med, då de har en förmåga att buga och fniss samtidigt. Lars har idag fått äta japanskt godis, såg ut som harpluttar och var riktigt goda enligt honom.

Vi har även ett antal ta solstolsmarodörer på resorten, de där som går ut tar en solstol och sen inte använder dom (måste vara tyskarna) Det finns bara 9 solstolar vid poolen och vi är ca 20 dykare... Så det blir lixom ett krig om stolarna, vi har som målsättning att vinn kriget genom gerilla krigsförning, dvs. vi tar stolarna trots att de är paxade :) Va fan de åker ut och dyker är borta i 2 timmar och har paxat stolarna, någon motta får det vara på det hela. Vi kommer säkert ligga i krig med tyskarna innan det är klart, och de förlorade ju kriget sist ;-)

Nu ska jag försöka sova lite jag oxå!

Hej Hej
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0