Pyntning pågår på Södermalm

i.e. vi har blivit med gran.



därefter fick JAG leta upp belysningen i källaren och sen börjar det svåra, "det som alltid pappa fick göra och alltid korrigerades" konsten att sätta ljusen jämt fördelat, rakt och så att sladden inte syns.





Lite obligatorisk sned, trots designer julgransfot, som panik shoppades för 2 år sen, då den julgransfot som skulle inhandlades skulle handlas "SENARE". Å när senare kom var den slut, dvs. dagen innan julafton, så det blev ett dyrt senare igen. Snygg men syns inte när granen kommer i, pengar i sjön kan man kalla det för.


Lyckades hyfsat tycker jag, kommer garanterat göra om allt imorgon, men okej för i kväll. Jag hittade änglahår på ica igår, så julgranen är räddad.



Hittade även Disney kitsch som kommer få hänga bredvid mina fina lyx pumlor.



Mitt andra pyntande, mina randiga ljus från Ikea, de och julgran är allt som få komma fram (eller som vi äger).

Nu ska jag vila lite i soffan, imorgon blir det halvdag på jobbet. Julklappar ska shoppas till familjen, vissa julklappar har tomten redan levererat till Södermalm.

XO XO




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0