Dagens lunch...

Det är jobbigt att jobba hemma, det blir lixom dubbel jobb, både hemma jobb och jobb jobb. Därför blev det en sen lunch idag: Dagens lunch blev:



Ekologisk mozzarella (titta även jag kan ibland) med ruccola och tomater samt ett och annat basilika blad, till detta drack jag hemma gjord lemonad. Riktigt gott, glömde sparrisen i ugnen, så dessa blir mellanmål i eftermiddag.

Om ni inte märkt det redan så har jag fått en hangup på hemma lagade fruktdrinkar. Favorit fn. är jordgubbar mixade med hemmagjord lemonad och krossad is. FANTASTISKT GOD! Även vattenmelon tillsammans med pressad färsklime, lite vatten och is - SMASKENS SÄGER JAG BARA. Vår mixer går varm nu mera, och jag som inte är så förtjust i frukt, får helt plötsligt i mig massor av frukt. Dock med sugrör, så alla "bites" stannar i glaset. Det fanns en tid när Lars silade min Brämhults apelsinjuice, det var kärlek det!?!?! Det var dock år sen nu ;-) inte tror faktiskt bara är veckor sen nu....    

Ikväll kommer Lars hem med min cykelnyckel, jippi! I ett svagt ögonblick lovade jag ha middag klar när han kom hem. Hmmmmm just nu ångrar jag detta uttalande, vet inte riktigt vad jag ska slänga ihop, det måste vara lätt att göra men jätte gott.... Jag tror att det blir korv och bröd :) Det kan jag slänga ihop med hjälp av ugn och helfabrikat... Det går ju inte att misslyckas eller jo, kanske, med kryddig korv så funkar det alltid. 

Dax för lite mer arbete.... 

Hej Hej 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0