Kvällensmiddag

Kvällens middag intogs framför tv, vår kvarters indier - New Lilla India, bjöd idag på en stora portion stark Krai med kyckling. Indien som beskriver sig som en genuin indier med äkta indiskmat med färska råvaror dvs. den är som en normal indier med upptejpade planscher på gula väggar, okej mat. Ingen F12 här inte!  

Vi tror att den drivs av 2 bröder, idag hade man stora betala räkningsdagen när jag hämtade min mat. Ena brodern satt och fyllde i betalningsordrar (Ja, på papper, jag trodde att det bara var mormor som använde gula kuverten), den andra läxade upp mig för att jag försökte köpa middagen på rikskuponger, dessa får man "bara" använda på lunchen.



Var är maken då? Jo, han är på bostadsrättsmöte, ett möte som kan definieras som underhållande eller olidligt. Beroende på hur man ser på de stjärnskott bland grannarna som brukar bevista detta möte. Förra åretsmöte höll på i 3,5 timme, vilket 2 av dessa timmar ägnades åt att diskutera dumma och enfaldiga motioner från grannar som vill jävlas med i styrelsen, då de själva blev avsatta för 3 år sen pga. att de inte gjorde sitt jobb bra.  Förra årets "bästa" förslag var att pengarna man fick när man sålde hyresrätter inte skulle gå till att betala av skulderna föreningen har, utan varje medlem borde få beloppet utbetalt till sig, SUCK!  Detta årets bästa motion var att man ville tillsätta projektgrupper som skulle få betalt och kunna säga nej till styrelsens beslut, dubbel SUCK!


 

Jag stod ut 1 timme förra året, sen kunde jag inte stanna om jag inte skulle bli osams med några grannar. Lars har ju lite mer tålamod så han stod ut och anmälde sig själv som frivillig i år. Tack Lars!


Nu ska jag ägna mig åt tv'en!

XO XO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0