Springande vuxna invarderar stan....

Gjorde misstaget idag att försöka gå ut, det var total folkvandring på knivsöder och långholmen. Lugnet i grönskan var som bortblåst, istället båtar runt hela södermälarstrand, packade medelåldersmän, turister som hejade på de sina med konstig dialekt. De flesta ur form och avklädda, bleka och rosa, inkl. mig själv


Detta är 3.15 gruppen, vi konstaterade att om vi skulle hållit samma tempo har vi svimmat inom 15 minuter. Ska poängtera att vi försökte ta oss hem från långholmen, fick vi gå hela södermälarstrand, och se på den sk folkfesten. Människor bokstavligen hängde runt vägen timmar för att heja på stackarna som frivilligt sprang runt i Stockholm. 

Skita ner gjorde dom oxå.... Ljudet av alla muggar på gatan, var riktigt coolt! Stackars dom som ska städa sen... Ne, jag är inte bitter idag jag inte...

Vi lyckades ialla fall ta oss övervägen och upp på Torkelkuntssonsgata, puh..... Då kom gruppen 4.15 och man kunde sicksacka mellan löparna.... eller vi kanske ska säga lunkarna :) Jag personligen sparar mitt maraton till nästa liv, sparar även vasaloppet, tjejmilen, vårruset och andra gruppaktiviteter till nästa liv. Vem vet, jag kanske kommer tillbaks som en JÄTTE ATLET och possitiv människa till gruppövningar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0