Tisdag, en dag för ett klipp

Träning på morgonen, f* jobbigt men riktigt skönt efteråt. Röd som en tomat, men vad gör det, jag ska äntligen få till ett klipp idag. Framförallt ska mina "få" grå döljas och håret ska få lite lyster kan vi hoppas.

Imorse när vi gick förbi "det norska bensinbolaget" såg vi att de blev uppvaktade idag av greenpeace. Något om ett oljesand och kanada, det är ialla fall intressant, för 2 år sen hängde de i linor från ett hus mot det "svenska bensinbolaget" då var det palmolja.



Jag tycker lite synd om det anställda som om de i sverige kan påverka vart företaget i världen tar sin olja för att göra bensin. Visst man kan ta ett moraliskt ansvar, men i så fall är det ganska många i samhället som behöver säga upp sig och inte ha något jobb.  Men vad vet jag, jag är nog en sådan där hemsk människa som inte orkar slåss för det lilla, jag nöjer mig med att slåss för rättivsa :)

XO XO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0