Dagens räddare i nöden

Gick förbi apoteket och fyllde på reserverna, så ev. baciller kan motas bort. Jag är löjligt täppt i näsan, och då har jag letat fram pillerna jag fick efter Filipinerna, underpiller för bihålorna, funkar riktigt bra. Jag får bara inte köra bil med dom, men det får jag ju inte ändå, så det är bara att knapra på.



Vi har en korkad geting, som åker ut och in genom fönstret, han kommer om han inte slutar flyga in, få sätta livet till. Gillar inte Getingar och just denna period på året gillar jag dom ännu sämre, då är så SEEEGA och slöa, hopplösa helt enkelt.

Ska bota mig med denna ikväll :)



Jag ska få dricka Amarone första gången sen vi kom hem och jag ser framåt det, så mycket att jag byter alvedon mot ett/två/tre glas vin. Detta byte visar verkligen att jag inte är så sjuk eller så har jag fortfarande tonårstrotsen i mig. För som tonåring fanns det inget som stoppade en, inte ens lite feber och snuva (är nog en begynnande 40 års kris, fast jag är ju bara 30+). Varken alvedon eller vinet är  "bra" för levern, så det spelar nog ingen roll vilket val jag gör, bara jag inte tar dem samtidigt eller snarare jag bör nog inte äta hela alvedon förpackningen och vinet samtidigt. Om jag inte kommer ihåg fel, så trodde "man" som tonåring, att alvedon skull förstärka alkoholen, undra om så är fallet??!?  Så kan det bara inte vara... Det dummaste jag har gjort är att röka te, vilket jag kan berätta inte är gott och inte att rekommendera, smakar fan och du hostar bara illa. 

Nu är det fredag och jag slutar jobb!!! Fåtöljen kommer inom kort förvandlas till fredagsmys JIPPI!!!!!

XO XO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0