Fredagkväll med vänner

Efter en lång och jobbig arbetsdag, träffade jag NY tjejerna för att fira att Jessika blivit "29" :)




Kom hem kl 1 natten innan och var inte jätte på för en kväll på stan, ialla fall inte en sen en. Vi började kvällen på Papa Ray och Morfar Grinko, supertrevligt ställe med cava och tapas. Därefter gick vi till Porto Cervo för att äta italienskmat, jag hade siktat in mig på risotton med färsk tryffel hyvlad över. Å det blev det och ganska mycket
mer....  Vi åt nämligen deras 6 rätters avsmakningsmeny, den var full av smaker och framför allt tryffel :)



Pilgrimsmussla, karljohansvamp soppa med tryffel, kalvtournedos med tryffelsky, pumpa risotto med tryffel


Ost med min favorit Barolo osten.... me like



Allt avslutades med chokladmousse med glass och kaksmulor, sååååååååååååååååååååååå gott! (om ni tittar nog så ser ni en svartchokladklump på tallriken)





Tack för en super trevlig kväll, detta gör vi om tycker jag, fast vi kan vänta några månader så vi hinner bli hungriga igen.

XO XO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0