Fundering på livet

Efter att sett en dokumentär med Peter Jöback började tankarna snurra, varför ska relationer vara så svårt? Varför finns det alltid personer i sitt umgänge eller på jobbet som kan reta en till vansinne, och varför varför kan man inte bara stänga av denna irritation?

Brukar alltid tänka att jag övar på dessa personer, övar på att inte irritera sig eller hantera situationer när man egenkligen bara vill skrika rakt ut. För man vet ju om även om man lyckas undvika just denna relation, finns det alltid minst 1 runt hörnet som kommer ge en samma övningspraktik. Slutsatsen är att jag kommer gå runt och öva mig på människor hela livet och hur smart låter det då??!?!? Kanske man bara ska sluta bry sig, men hur skulle världen se ut då? Fast det är kanske å andra sidan okej att sluta bry sig om personers i sin närvaro som gör en irriterad, och man vet att man inte kommer kunna mötas i en dialog.

Oavsett så kan man bara konstatera att relationer är underbara, men kan oxå ge en många grå hårstrån, å jag pratar inte om parrelationer.. för dom är ju alltid bra eller? ;-)

 

God natt Internet, nu ska jag sluta fundera!

 

 


Kommentarer
Postat av: Peter Jöback och Roxy Recordings

Hej!

Vi har läst att du berörs av Peter Jöback! Vill du träffa honom i vinter? Vinn en helkväll med meet 'n' greet, biljetter och resa till någon av hans magiska julkonserter! Läs mer på www.peterjoback.com.



(Ps. Din röst behövs! "Sing" behöver en puff uppåt på Tracks där den nu ligger på 17:e plats. Gör din röst hörd före måndag kl. 14.00 på; www.sr.se/cgi-bin/p3/tracks/index.asp?taskid=1 Ds.)



Mvh Peter Jöback & Roxy Recordings


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0