Måndag och jag sitter i soffan igen.....

Full fart hela dagen och min snälla snälla make (chafför) körde mig och hämtade mig från jobbet. Det var fullfart från första minuten till sista på jobbet, så nu är jag hemma och vilar ut i soffan. Väntar på att få styrkan att hjälpa till med maten. Va på Matvarufabriken och åt lunch, åt "en av de tråkigaste" salladerna på länge, isbergssallad och bulgur. Bulgur kan verkligen vara torrt, trist och växa i munnen. Synd att nyttigt oftast är så trist...

Apropå soffa, såg någon som vi filmen på FYRAN igår? Kommissarien och havet, vad hade hänt med ljudet?!?! Varför lät det som tyska choklad reklamen?!?!? Efter 15 minuter började vi fnissa åt det hela, när vi inser att man hade dubbat hälften av skådisarna och att det lät som de dubbade karaktärerna pratade i en burk och utan engagemang. Hur tänkte ni här tv4? Varför visar ni inte filmen med originalspråk och textat, tom tyska hade varit bättre än det ni nu visade.

I veckan är det festligheter både torsdag & fredag, det ska bli trevligt. Det börjar bli åldervarning när man redan nu börja tycka att det blir jobbigt på lördag :) Men som 30 + (mitt nya favorit uttryck, det finns ju 40 + på jobbet) får man det, det ger vuxenpoäng och jag ligger ju lite efter där. Fast jag har ju alltid varit lite sen i utvecklingen :) så jag tar igen ca 10 år efter alla andra.

Dax att göra mitt i köket, så jag får mat någongång.

XO XO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0