Champagne...

Min kära make har infört en ny regel hemma hos oss, om man tar en champagne flaska från vinkylen, måste denna ersättas. I påskas gick det lite champagne hemma hos oss, vilket innebar att hål måste fyllas i vinkylen. Även om den känns riktigt full eller vad säger ni?



De flesta viner är från kära vänner som gav oss vin för lagring i bröllopspresent. Å nej, detta är inte allt, vi har flera lagringsställen i det sk. 4de rummet, men i ovan vinkyl ligger dyrgriparna. Det finns minst 2 Barolo från 1999 som måste drickas nu.... när rätt tillfälle kommer, vilken helg som helst.

Oavsett så gjorde jag min plikt och köpte en ny champis, denna gången valde jag en med "ful" förpackning. Lättare att släpa hem på flyget samt den var "billig" för att vara champagne.



Låt oss hoppas att den är god oxå, riktigt brödig och jästig vill jag ha min champagne. Tror dock att den var lite för billig för att den ska fått brödigheten, men den är nog god ändå.

XO XO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0