Helg - Äntligen

eller kanske inte, efter tillbringat en vecka hemma så känns det lite konstigt med helg!? Ska jag få sällskap framför teven, ska någon annan som bestämmer när lunch ska serveras.... Skämtåsido, det blir en jobb helg för mig, och troligen detsamma för Lars, så helg eller vardag, samesame no diffrent.

Jag har ju  ofrivilliga vita veckor, inte ens 1 litet glas tillåts, om jag inte vill bli förvirrad och få hallucinationer. Några vita veckor kan man ju klara av, men det är värre med listan av mat jag inte bör äta: kött, choklad, starkmat, vitlök, lök, inget rökt, citrusfrukter, kaffe, cola, stekt mat och ost, så det blir att äta hummer & löjrom hela helgen. Har även bestämt att Latte inte är Kaffe, prövat det funkar fint.

Det man kan konstatera är att planera för middag, tappar sin charm när man har riktlinjer, hela stunden att äta tappar sin charm. Vilket gör det inte lättare att hålla 3-4 timmens regeln, det blir mycket actimel, kräm och yoghurt vid köksbänken - skittrist. Jag har faktiskt tryckt i mig nästan 2 meloner oxå, jag är bara glad att apelsiner & citrusfrukter är no no, har aldrig gillat citrusfrukter om de inte kommer i flytande form.... :) Försökte med färsk äppeljuicen igår, gick inte så bra, väldigt synd då det är min favorit.

Jaja, jag vet att man kan äta fisk och kyckling, okej för fisk om man har goda tillbehör till, men kyckling den kan ni alla få behålla. Lagade kyckling igår, kyckling själv smakar inget, man behöver ju HÄLLA på kryddor etc. Då kan jag lika bra äta vitt ris, smakar lika mycket men med bättre konsistens. Å ja denna kyckling var ekomarkerad, godkänd och frigående, smakade inget & var svampig ändå. Så kycklingen går bort, äter inte upp den ändå....

Imorgon kommer i alla fall Nicola, det ska bli kul. Dax att lämna fortet för att möta omvärlden, å vem vet, jag kanske är lite mindre snorig och rapig - charmigt va?!?!? om jag inte nyser och snyter mig, så rapar jag, charmig fru va???

Stackars Lars!!! Han bor ju fn. med en snor och rapmaskin, förstår om han flyr på söndag till Ornö och dyker lite.

Kanske ska släpa mig till duschen, jag kan ju i alla fall lukta gott när han kommer hem. :) Fast jag har ju stått utmed ryggskott, gallasten, ev. njursten, så det är inte synd om honom. När han var sjuk, fick jag ju flytta ut från sovrummet, han har ju fått ligga kvar, ganska snällt av mig, måste jag säga. 

Dax för lite action här hemma, ett nytt avsnitt av Trauma väntar (amerikanske dokumentationer om akutmottagningar, nästa inlägg kanske ska handla om det) Duschar i reklampausen.... 

XO XO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0