Lördagkväll på Söder

Min lördagskväll började med att Lars kom hem från jobbet och frågade om jag ville ha Hummer till middag. Å svaret blev ja, sen frågade han om jag ville ha risotto :) Huvudet sa nej, men munnen ja - dock med tillägg inte syrlig (använd sött vin) och ta det lugnt med osten. Så igår utmanande jag magen, och magen sa okerå ljudligt och tackade för sig med att hålla sig lugn. Det stod ju inte om risotto på listan av man man inte ska äta, och risotto är ju faktiskt kokt!!!!

Därefter tittade vi på teve och åt Ben & Jerry, sen sisådär kl 22 började Lars packa för dykningen. Jajamensan, den som väntar till sista stund får gå ner i källaren kl 22 för att hämta dykprylar, själv!. Jag valde ligga kvar i soffa och påstå att jag är minsann sjuk och orkar inte bära på tunga prylar. Jag behövde ju vila för att orka med att jobba imorgon och på måndag.

Börjar bli riktigt trött på att hänga hemma nu, så jag ska nog ge mig ut i det sociala spelet på måndag. Börjar tyvärr få en obehaglig värk i bihålorna, men jag härdar ut och hoppas att det släpper och inte blir någon inflammation. Priset av dykning med blödande bihålor på filipinerna för 3 år. Är man sjuk 1,5 vecka av 3 veckor med dykning, så dyker man. Det fastnar lätt men släpper lätt oxå. Speciellt vid flygning, så vi får sen hur tisdagens flygning till Oslo går, mycket papper vid nedstigning brukar kunna hjälpa.

XO XO  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0