Hår något konstigt händer med ålder?

Tydligen har mitt hår på huvudet förändrats enligt Evelina (min frisör), det har blivit tjockare och lockigare. ÄNTLIGEN! Tack för det, äntligen finns det hopp för mitt nordiska tunna hår. Tydligen beror det inte på gråa hårstrån, för visst har jag några men inte fantastiskt många som hon uttryckte sig (Love u Eveline for that) Jag har några gråa bångstyriga strån som vill stå rakt upp, hopplösa helt enkelt.

En annan sak som fascinerar mig, morgonfrisyrer.... Finns det någon som vaknar med frisyren intakt???

Själv vaknar jag med total förstörd frisyr... Tovor, konstiga locktovor och totalrufs, och vi pratar inte sexigt ala Hollywood rufs, snarare vad fan har du gjort rufs?!?!?

Tipset om att sov med fläta, ni som förespråkar detta kan upp och hoppa någonstans, när jag sover med fläta vaknar jag med intovad snodd i något som varit en fläta, som nu är ännu svårare att reda ut. Det enda som funkar på mig är dusch och halva burken med balsam, sen kan man börja om från början igen.

I klassen ointressant information, sist slog Evelina rekord, det tog "bara" 3 timmar att fixa håret, många tunna hårstrån tar tydligen tid. Så nu är jag smultron rosa och platinablond i kombination eller kanske inte, ljushårig är jag i alla fall, och snyggare än tidigare. Vem vet jag kanske fastnar på bild inom kort :)

XO XO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0