2 filmer på en dag....

Gårdagen tillbringades hemma, fick lammracks och svamprisotto till middag. Förrätten fixade jag, löjroms toast, vår ICA har alltid prisvärd löjrom, denna helg kostande 799 kr/kg, inga 2500 kr/kg som jag sett på andra affärer.

Därefter tillbringades kvällen tittande på repriser, På Spåret, Skavlan och roligast av dom alla SOLSIDAN. Missade ni det, måste ni gå in på TV4 Play och se fredagens avsnitt, så bra! Alla ens fördomar om välbeställda förorter driver de med, jakten på kvällssol känns igen.

Idag har vi klämt 2 filmer :) Den första titta vi på hemma, Gran Torino - med Clintan. Så himla bra, Clintan spelar en bitter man med underbara kommentarer, hyr den eller ladda ner den :) Vi hyrde



Den andra blev på storduk, jajamensann vi gick på bio första gången på år. Vi kommer inte ens ihåg sista filmen vi såg på bio. Vi gjorde som 100 000 andra svenskar har gjort vi såg Snabba Cash. Inte så bra, boken är bättre. Bra för att vara svenskfilm tycker jag (men det säger nog mer om min smak på film än svenskfilm). Vi tyckte båda att den var för lång & seg eller som Lars uttryckte sig, det var för mycket relationstjafs.

Så nu var söndagen nästan slut, men jag ser framemot att gå till jobbet imorgon. Det enda jag inte ser framemot är att behöva gå upp kl 7, det spelar ingen roll om man somnar kl 22, är ändå död vid 7 tiden. Kommer ni ihåg när det är ljust när man vaknar, det är inte långt kvar nu, så håll ut några månader till så kommer den ;-)

Over and out









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0