En sång för grannen :)

Igår var det singbattel på Söder, kvällen började med lite champagnes. därefter middag. Tabbouil fick stå för mat, det blev 16 meze rätter som serverades, medan kvällens låtval diskuterades. Taktiken för mina medspelare var klar, sjung ut värdinnans röst (dvs. min) och sen spöa henne stort i favorit låtarna. Lyckades de spöa en förkyld, basröstad och hostande värdinna? :)

Kvällen började lugnt och försiktig...



Ganska snabbt höjdes pulsen och volymen...





Och lyckan var total när värdinnans röst försvann..... Och ja, jag förlorade knappt i några av yl låtarna, men det får man bjuda på, för man vill ju inte att ens vänner vill sluta sjunga tillsammans med en :-) Tänk vad kul och glad man blir av att sjung, både Peppe och Persika (bild ovan) skulle aldrig sjunga tidigare, men med singstar har alla hämningar försvunnit, man struntar helt enkelt om det låter för jävligt eller inte.

Stackars mina grannar säger jag bara!!! Nu finns nya Pink och Kelly Clarksson låtar nedladdade på vår PS3,a så jag längtar redan till nästa gång det ska sjungas. Vi enandes om att det är roligare att träffas så här än att gå ut och göra stan. Är detta ett ålderstecken eller inte?!?!? :)

Hej Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0