Jag Barista....



Allt man behöver för att få till sitt kaffe, vilket har varit svårt att få tag på mellan jul & nyår på morgonen. Caféerna var stängda över jul & nyår och espressohouse har slagit igen vid odenplan. Så idag fick jag göra mitt kaffe själv och jag har fått godkänt av Baristan no 1 här hemma. Att göra själva kaffet är okej, men att göra rent och ta hand om det efter åt, är det riktigt jobbiga. Å det är därför en latte kan vara värd 30 kr på stan enligt mig.

Hur går det med matplanerna här hemma? Hyfsat jag ska göra spenat och fetaost piroger, bra ide i affären, känns jäkligt jobbigt nu. Jag har köpt rosa potatisar :) någon speciell potatis sort som Yvonne tjatat om några veckor nu. Så ikväll ska de prövas tillsammans med Lamm och getostkräm, resultatet publiceras senare om det nu blir bra.

Å visst ska vi dricka lite vin till det hela, dock osäker vad som får komma utifrån gömmorna.

SeeYa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0