Tomaten....

Ops, tillbringa 3 timmar i solen och jag är tomat, trots solskydd..... I helgen tillbringade jag 10 timmar på stranden och var knappt roooosa. Undra om solen är starkare i innerstan jämfört med Norrtälje?!?!?!

Idag fick jag äran slå ihop middagen, och det blev melonsallad med halloumi &  pinjenötter. Lätt lagat och gott, tips är att ha någon efterrätt efter för man blir lätt hungrig igen. Vi ska äta hallon och mascarpone kräm inom kort.

För övrigt har tvättanten tvättat 4 maskiner idag, synd bara att tvättanten måste bli viktanten inom kort.

7 arbetsdagar till semester, nu vill jag vara ledig!!! Synd bara att det endast blir 2 veckor, men jag har ju 3 veckor i paradiset senare i höst, jag, Lars, Yap, Truck och Filipinerna. Vi pratar stora fiskar och stora vrak.

Känns konstigt att mormor inte finns längre, för vem ska nu sticka mina lovinka strumpor och vantar? Å vem ska tvinga på en grå äckliga klumpar (dvs. palt), köttsoppa med klimp? När hon skulle vara modern fick man flygande Jacob, Mormor Gunnel som funderande på om hon skulle sälja lite skinn (dvs. eget överblivet skinn, för mormor hade mycke hud sista åren) för hon påstod att det skulle räcka till en koffert  :D

Xo Xo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0