Studenter.....

För några hundra år sen tog jag studenten, och då blev man hämtad vid skolan i smyckat fordon, löv, ballonger och annat pynt, som man blev hem skjutsad i.  Alla i princip utom jag, jo bilen fanns där Merca Cab (alla killar drömbil - då ialla fall). I mitt fall var det där med med att hitta föräldrarna, bland några 1000 människor, samt det faktum att jag hade 10 minuters gångväg till skolan....

På min tid (stenåldern) skulle man inte åka runt på ett flak i innerstan, vara skit full och skrika. Vi hade champagne frukost (lite champagne, snarare dålig cava och banan till frukost) innan vi skulle springa ut.  Därefter var det mottagning hemma tills man kunde fly till ens vänner, och då började FESTEN runt 18 tiden. Nu verkar den börja direkt på morgonen och fortsätta hela dagen och kvällen.  Såg på teven att flak åkandet anses vara lika viktigt som studentmössan, när blev det så??

Kan bara hoppas att man hitta något nytt och roligare i framtiden som tradition, för när 100 lasten med studenter åker förbi på gatan, känns det riktigt riktigt trist och gammalt.

Grattis alla studenter och välkommen till vuxenlivet!

XO XO  från en gammal gammal student :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0