Måndag igen...

Det blev en hektiskt söndag, startade morgonen i Åkersberga med Emma 3 månader och Ludvig 3 år. Båda pigga och aktiva på olika sätt. Åkte från naturen till Täby och träffa Julia 4 år och William 2 år, båda aktiva på sitt sätt :)
Tänk att 2 barn kan låta så mycket tillsammans.....

Middagen i Åkersberga var super, bra jobbat Rogge och Camilla. Vinet - Masi Amarone luktade och smakade lika fantastiskt som alltid. Frukosten var oxå perfekt, bacon & ägg blir aldrig fel.

Lunch i Täby - svampmackor, plättar och banankaka - bra där Micke. Banankakan fick mig att komma ihåg, Charlies HUT i Thailand. Guest House på Koh Samui som man betalade 50 kr per natt för och som hade banankaka. Den tillsammans med en Cola var alltid en bra start på dagen, efter en lååååååång natt på Reggae Pub eller The Doors.

De var tiden det, typ 94 eller nåt!

Efter Täby var det dax att träna bort allt vi ätit, och där tog jag runt mina 6 km. Jag kommer aldrig bli en sprinter men jag tog mig runt och blev pionröd i fejan på kuppen.

Sen blev det soffan och tvätt som gällde resten av söndagen. Snälla Lars slog ihop en sallad, och jag tvättade samt vek tvätt för glatta livet. Så nu kan vi skita ner oss igen, så jag kan börja om från början igen om 2 helger.

Därefter såg jag ett program som verkligen fick mig att tänka till. Buteljerat vatten.... Att dessa flaskor kan innehålla så mycket farliga ämnen och att innehållet inte är kontrollerat så som man tror i USA, var för mig verkligen en uppenbarelse. Så fram för kranvatten, säger jag som kommer leva på buteljerat vatten i 3 veckor inom kort. Fast det känns som om det är subventionerat när man är på Filipinerna eller Micronesien. Dock kommer jag hålla mig undan från Nestlé, Pepsi och Coca-Cola's vatten (om det går), det känns som dessa företag inte direkt försöker få sina företag i balans med jordens resurser.

Over and out!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0