Söndag morgon och solen strålar ute....

Själv sitter jag i fåtöljen, dricker kaffe gjord på Johan Nyströms bönor och njuter av ledigt.

Igår var en hektisk lördag för att vara en Elli lördag. Kl 10.30 kom Nicola från Västerås, kom på besök, strax därefter kom Camilla in till stan och joina oss i vårt shoppande. Det tog oss 3 timmar från Mariatorget till Skrapan, där lunch intogs (många affärer finns det) sen blev det hem gång. Jag kom hem med en nya höst jacka, så nu behöver vi inte rota runt i källaren förens efter semestern. Iom att vi ska till tropikerna har jag inte plockat undan sommarkläderna och hämtat upp vinterstassen. Detta får vi göra när vi kommer tillbaks från semestern.

Sen var det dax för 20 års kalas, Izza blev 20 och ÅREN bara har sprungit iväg :) För 20 år sen gick man ut gymnasiet och började jobba, det är nog dax för paus snart känns det som :D Men tänk oxå för 19 år sen åkte jag till Thailand för första gången och alla andra resor som kom därefter.

Kvällen blev en påminnelse av sin svunna ungdom, Izzas killes kompisar kom på besök, tugget, sättet och alkoholintaget påminner mycket om ens egen period som 20. Grabbar som tycker vin är för tjejer, birra och repet på konversationen, mycke snack och lite verkstad, får en att inse att det inte har förändrats, det är bara en själv som förändrats eller kanske inte man har bara blivit tröttare :D

20 åringen försvann i alla fall ut i natten och vaknar säkert idag med torrstrupe. Själv vandrade man hem i södersnatten och såg många själar som idag har ett lätt illamående och huvudvärk, men inte vi inte!!! Gammalt, seriöst och tröttsamt gick vi hem och somnade tidigare än en vardag :)

Så idag är vi redo för en tur till HUDDINGE, Lars ska leka datadoktor och jag ska leka med hundvalpen!!!

See ya!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0