Bitter eftersmak

Jaha då vaknade man upp till ett Sverige som röstat in SD i riksdagen.... Vad hände och vad händer i södra och mellersta Sverige?? Vill man verkligen leva i ett "gammalt Sverige" med bara gammal hederlig svenskhet är okej?? Vi verkar inte vilja leva i samma Sverige i alla fall. Konstigt, konstigt!!!

Jag kan bara med stolt konstatera att de i Stockholmsstad inte har kommit in och att "endast" 2,2% röstat på dom. Jämfört med södra delarna där de pendlar mellan 10-13%, fattar ni hur många människor det är.... Vill alla dom att invandrarna och andra generationens invandrare ska bort... Undra om de bara äter husmanskost och aldrig pizza, kebab och kryddiga korvar eller nåt. Ibland önskar man att de som är så emot olikheter, faktiskt insåg att de oxå är olika och en minoritet, att den enda vägen framåt är framhäva olikheter och se till att de att de blomstrar tillsammans. 

Nog om det politiska, ny vecka, nya tag. Denna vecka ska bli mindre stressig och lugnare, även om den började med en bitter eftersmak... kan vara kaffet, kan vara apelsinjuicen fast det lutar nog åt tomatsåsen igår... Min magen låter mig betalar priset idag, jag och tomater är inte en bra kombination. 

Xo xo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0