Prag resan börjar lida mot sitt slut...

Idag har man 5 timmar shopping framför sig eller 5 timmar sightseeing, det är bara att välja. Prag är en vacker stad men mitt tips är att inte äta tjeckisk mat, speciellt om man inte gillar köttgrytor i olika former, kokt bröd, buljongsoppor med olika inälvor och öl :)  Gårdagens middag var mycket bra, fransk inspirerad så igår blev jag riktig mätt.

Ett annat tips är att inte åka hit när de har Prags midnattslopp om man inte gillar extremt mycket folk, det vara ala vattenfestivalen igår för er som kommer ihåg det. Trångt, blött och sjukt mycket människor, en promenad som normalt tar 15 minuter tog igår 45 minuter. Förhoppningsvis har alla dessa människor åkt hem eller stannar hemma idag, så min shoppingtur blir lite mindre hektisk...

Prag är en stad där kärleken spirar, igår såg vi 5 brudpar, alla vid borgen där 10 000 andra turister var. Nu ska jag vila och packa ihop mina saker, innan shoppingturen börjar.

Xo Xo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0