Vilar....

börjar längta hem nu. Efter 3 dagar med 15 personer och alla är släkt, börjar man känna en viss längtan efter ensamhet, tystnad och lugn. Tur att man har egen övervåning, som vi iofs delar med kusin Mattias, men han trycker han på sitt rum oxå. :)

Har man tur så kommer Tarzan på besök, den röda faran och huskatten. Igår tog han Lars plats i sängen och vägrade flytta på sig. Jag såg honom inte, och trodde ett tag att min telefon fått spel, för det lätt som om den låg och vibrera. Insåg kort därefter att det var Tarzan som låg och spann i sängen bredvid mig. Han blängde surt på Lars när han kom, för inte ville han flytta på sig. Stackars Tarzan vill nog oxå (för utom jag) att vi ska åka, kusin Claes 11 år, har jagat och burit runt på honom. Tarzan gillar inte barn, kan vi konstatera... eller som Claes sa, Tarzan är inte så tålmodig som hans katt hemma.

Borta bra men hemma bäst, ett ålderstecken, jag som aldrig haft längtan hem, börjar nu längta hem allt oftare. Gammal eller bekväm?!?! Oavsett så är det alltid skönt att vakna hemma nu för tiden.

Nu ska jag ta och titta lite på teve, fast på datorn....

Xo Xo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0