Nytt liv.....

Idag är första dagen på nya livet :D

Solen skiner, värmen strålar och jag är ledig, känns overkligt men riktigt riktigt bra. Efter 20 år jobb och nästan 10 år som chef (och ni alla mina gamla medarbetare, ni har inte varit som barn för mig eller betett er som barn) så är timeout från yrkeslivet lyxigt. Resten av året behöver jag i princip bara tänka på mina nära och kära, det är vad jag kallar för lyx.

Å jag vet att alla ni med barn säger att det är inte ledigt, men kom igen.... Tänk på dessa fakta: Jag kommer att vara hemma framtill 9 januari 2012, med 90% av lönen (min arbetsgivare är givmild) i 6 månader. Ja, jag inser att jag kommer få ett "jobb" som sträcker sig över 24 timmar om dygnet, ett livstid projekt, men det har resten av hela världen oxå. Å inte fan får de vara hemma så länge som jag får vara med lika mycket betalt och rätt till en likvärdig tjänst när jag vill komma tillbaks. I USA har du rätt till 2 veckor ledigt utan betalt, i andra delar av världen är det att bara börja jobba så fort som möjligt eller bli hemma fru, så min lott i livet är lyxigt enligt mig själv.

Samt jag har inga förhoppningar om att få sova hela nätter eller lämna lägenheten på äventyr närmsta månaden, mitt mål är att ta mig till en park, dricka kaffe och sen gå hem, någongång i veckan, å det får jag betalt för :D

Så idag är första dagen på mitt liva, som inte kommer bli som man tänkt sig förhoppningsvis lyckligt, för ni är många som skaffat flera och det kan jag säga denna bakmaskin har stängt för evigt efter detta. Det blir ett ensambarn som ska gå på dagis och få resa en massa :)

Nu ska jag ta mig ut i solen, shoppa lite skor till maken och vaga runt kvarteret.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0