Påskångest...

Insåg idag att det är ju påsk typ imorgon, och normalt sätt så brukar jag och Lars planerat mat, middagar och stökat runt, men inte i år. Lars stora fokus fn. är att få bygget att rulla på vid sidan av jobbet. Byggsamrådsmötet har varit, försäkringspapperna är på g, ritningar måste scannas och skickas till dvs. hantverkare. Bygglånet måste startas och grunden ska gjutas för inom kort kommer huset för montering. Bygglovet måste tas om då huset ska flyttas några meter och mitt i allt detta ska det levereras en 3dje person in i familjen. Närmsta veckorna blir intressanta.

Nu till påskångesten, jo stod ju där och insåg att det är lika bra att gå "all in" på helfabrikat. Så jag handlande på mig sill, inlagdsill och löjromsill på MelandersFisk, alltid något. Lars skriva en lista så jag imorgon kan handla resten, så det iallafall ser ut som vi har påsk i kylskåpet iallafall... om jag hinner ifos. har hittat 2 till ångestskåp att städa ur, fast det förstås jag ska väl ha något att göra på fredag & lördag oxå.




Är efter köttorgie (5 dagar med kött till middag) så less på biff i alla dess former ryggbiff, entrecote, rostas, hamburgare etc att det idag blir en köttfridag. Får äta några extra jordgubbar & fiberbröd istället, för varken jag eller min mage vill se kött på några dagar nu.

Xo Xo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0