Roliga regler

Imorgon tar jag mig en tur till Oslo överdagen. Då jag för er som inte visste det är PÅ SMÄLLEN, så behövs det ett intyg utifall flygbolaget frågar. Å det vore ju inte så roligt att bli nekad på resan hem, så detta intyg är nu hämtat.

Jag tycker dock att det är lite komiskt att jag behöver ett intyget för att flyga i 45 minuter, som om jag skulle ploppa på 45 minuter i luften.... Det vore ju iofs en önskedröm, men hittills har jag då inte hört 45 minuter från första värken, snarare 22 timmar eller nåt..... :D

En annan sak som är för komisk, är detta gratulerande. Hur ska man tolka det? Grattis till att inte få sova närmsta 3 åren, eller att man minst kommer spendera 1 miljoner kronor på "han där inne". Vore det inte bättre att vänta tills "den" är ute innan man börjar gratulerar, det finns ju lixom 100 saker som kan gå fel. Jag ser ialla fall framemot om 3 år då det roliga börjar, innan dess är det en transportsträcka. Hellre en trotsig 3 åring än en hjälplös bebis :D fråga mig om 3 år om jag tycker så!?!?!

Detta inlägg är ungefär vad jag kommer skriva om det hela här, för jag redan grymt trött på magen och längtar tills jag får tillbaks min kropp och får ett delat ansvar med maken. Leveransen sker om ca ett sommarlov och då börjar 8 månader av att vara hemma. Efter 20 års arbetande ska jag vara hemma, det ska bli intressant, kommer jag bli rastlös eller kommer jag totalt boa in mig? Hittills har inga av dessa tendenser kommit, snarare har jobbet blivit ännu roligare, jag har iofs gradvis blivit JÄVLIGT MYCKET TRÅKIGARE. Hade man kunnat så tror jag att jag skulle sovit mig igenom 150 dagar eller så. Å då har jag haft en väldigt behaglig resa hittills jämfört med många andra, och ni som undrar om flera, kan sluta undra. Min gamla fabrik stänger efter detta och tänker inte återuppta någon produktion under denna livstid. Det blir bara ett envist ensambarn som ska växa upp i innerstaden, och jag ska lära den allt jag kan om resor, shopping & god mat, ev. dykning oxå fast dykning tillsammans med naturupplevelser och umgänge med andra barn blir makens uppgift, jag har ju gjort mitt nu. :)

Tjing Tjing!

Kommentarer
Postat av: Petra Linder

Vad kul att du är i väntans tider :) Kan inte låta bli att säga Grattis ;)

2011-02-17 @ 18:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0