Statliga hemsidor på nätet

suger fett!!! Blir lika förvånad varje gång, vem är dom som beställer dessa?? Uppenbarligen har de aldrig varit beställare själva, och uppenbarligen använder det sig inte av referensgrupper från verkligheten.... t.ex. körkortsportalen gör att man inte vill ta körkort, lusten tar slut redan på hemsidan....

Påminner om sjukvårdens förmåga att inte leva i verkligheten, ibland undrar man om den finns till för dom som jobbar där eller för dig som faktiskt söker dit. Läkarnas makt och sjuksystrarnas icke makt påminner mer om klass samhälle än en modern service organisation för sina patienter.

Jag har aldrig varit en fan av egen betald sjukvård, men efter senaste månaderna, så betalar jag hellre och får välja, där jag själv kan bestämma över min kropp. Levde i tron att jag har den rätten, men icke, du har den men du måste orka gå igenom en process, som i mitt fall är jävligt onödig & kostsam för samhället, inte för mig för jag har en vilja av stål och orkar. Efter lite tårar och massa av irritation fick jag tillslut bestämma över min kropp och vad jag ska gå igenom. Många hade tänker säkert, det finns en anledning till detta, jo säkert men frågan om inte dessa pengar kunde ha använts till någon som faktiskt behövde den, som har en medicinsk allvarlig åkomma som faktiskt behövs botas. Nog om detta, men jag vann, valet är mitt.

Xo Xo




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0